Gratyfikant GT Sfera to nowoczesnym systemem kadrowo-płacowym, który prócz standardowej funkcjonalności został wyposażony w Sferę dla Gratyfikanta GT – mechanizm pozwala na rozbudowę systemu. Program został stworzony dla użytkowników, którym zależy na dodatkowych funkcjonalnościach, np. pobieraniu danych z systemów RCP czy definiowaniu własnych składników płacowych.
Rozszerzenia można zrealizować dzięki zastosowania dwóch niezależnych mechanizmów:
- Udostępnione biblioteki obiektów Gratyfikanta GT – zapewnia to tworzenie rozwiązań wykorzystujących wewnętrzne obiekty Gratyfikanta GT; rozwiązania te mogą powstać w Visual Basic for Applications lub w innych językach programowania (np. Microsoft Windows Script, Java Script, Visual C++, Delphi, czy Java). Rozwiązania, które powstaną dzięki tej funkcjonalności przede wszystkim usprawniają codzienną pracę, zautomatyzują niektóre z wykonywanych czynności oraz dodadzą wiele nowych możliwości. Przykładem jest integracja z RCP.
- Mechanizm obsługi skryptów definiujących składniki płacowe – tworzy możliwość budowania dowolnie złożonych składników płacowych, zapewniając tym samym np. uzależnienie tego składnika od zewnętrznych danych. Dzięki temu mechanizmu wdrożeniowiec lub programista ma możliwość określać dowolne składniki płacowe w nowoczesnej technologii .NET za pomocą języków: Visual Basic.NET i C#. Zdefiniowane składniki zostaną dołączone do listy składników płacowych i będą mogły być w prostą metodą wykorzystywane w obsłudze kadrowo-płacowej firmy.
Podstawowe możliwości Gratyfikanta GT Sfera to:
- wyjątkowy oraz intuicyjny model wynagrodzeń, dający bardzo ogromną ilość rozwiązać w zakresie tworzenia, zarządzania i naliczania wynagrodzeń dla pracowników;
- rozbudowana ewidencja pracowników (badania lekarskie, kursy bhp, nagrody, kary, historia zatrudnienia, podział na grupy, przypisywanie cech, zdjęcia pracownika i wiele innych);
- ewidencja umów o pracę z bardzo elastycznym mechanizmem tworzenia zaawansowanych systemów wynagrodzeń (wiele definicji wypłat w jednej umowie, globalne lub indywidualne składniki płacowe);
- planowanie czasu pracy pracownika w umowach o pracę (zmiany kalendarza pracy w czasie trwania umowy, określanie wyjątków), wydruki kalendarzy miesięcznych i rocznych;
- ewidencja umów zleceń, o dzieło oraz kontraktów menedżerskich (m.in. kwotowe koszty uzyskania przychodów); definiowanie elastycznych harmonogramów wypłacania rachunków dla umów cywilnoprawnych;
- rejestracja faktycznego czasu pracy pracownika (nadgodziny, godziny nocne, godziny absencji, rozliczanie miesięczne lub okresowe, np. co 3 miesiące);
- ewidencja nieobecności w pracy (absencje chorobowe, urlopowe i wiele innych) dla umów o pracę i umów cywilnoprawnych (wybrane absencje);
- rozbudowane składniki płacowe (naliczenia, potrącenia, składniki parametryczne, składniki definiowalne, składniki automatyczne, duże możliwości parametryzacji);
- definicje list płac i zestawów płacowych, ułatwiające i automatyzujące naliczanie comiesięcznych wynagrodzeń; rozliczanie ewidencji czasu pracy, akordów, prowizji, naliczeń i potrąceń w dowolnej liście płac; rozbudowany analizator wypłat;
- naliczanie i drukowanie deklaracji skarbowych (PIT-4, PIT-8A, PIT-11/8B, PIT-36, PIT-36L, PIT-37); generowanie danych do deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS.
Minimalne wymagania systemowe
- komputer z procesorem minimum 1,4 GHz (lub lepszym);
- 2 GB pamięci operacyjnej RAM (lub więcej);
- około 1,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym dla instalacji klienckiej;
- system operacyjny Windows 8.1*, Windows 10, Windows 11, Windows Server 2012 R2*, Windows Server 2016; Windows Server 2019; Windows Server 2022;
- system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2008 R2, 2012, 2014, 2016, 2017, 2019, 2022 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 dostarczana jest wraz z systemem.
* Informujemy, że 31 marca 2024 r. przestaniemy wspierać pracę programów InsERT GT na systemach operacyjnych Windows 8.1 oraz Windows Server 2012R2. Zmiana powodowana jest zakończeniem wsparcia dla tych systemów przez producenta – firmę Microsoft.