Rachmistrz nexo jest systemem obsługi zajmujący się uproszczoną księgowością. Jest dedykowany dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Mnogość funkcji i prosta, intuicyjna obsługa to zalety, dzięki którym ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega szybko i sprawnie.
Rachmistrz nexo posiada w szereg rozbudowanych funkcji optymalizujące prowadzenie księgowości (od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, przez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Zaletami programu są m.in. automatyczna dekretacja dokumentów oraz elastyczna obsługa finansów i rozrachunków.
Rachmistrz nexo jest częścią InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej, Rewizor nexo – system finansowo-księgowy, Gratyfikant nexo – system kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rachmistrza nexo:
- prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami księgowości);
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_VAT;
- ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
- podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
- zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
- obsługa dowodów wewnętrznych – dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących wewnątrz firmy;
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
- obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line i on-line);
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych, integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT;
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do programu Płatnik;
- automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów;
- integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- obsługa plików JPK_VAT (informacji o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa wysyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.);
- badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS.
Obsługa RODO:
- cele i zgody na przetwarzanie danych;
- obowiązki informacyjne;
- ochrona danych;
- prawo do zapomnienia (anonimizacja).
Minimalne wymagania systemowe
- komputer z procesorem Core2Duo (lub nowszym);
- 4GB pamięci operacyjnej RAM;
- system operacyjny Windows 8.1, Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019;
- system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2012, 2014, 2016, 2017, 2019 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition (lub 2017 dla systemów starszych niż Windows 10 lub Windows Server 2016) dostarczana jest wraz z systemem;
- .NET Framework w wersji 4.7.2 lub nowszej – instalator jest dostarczany wraz z systemem.
Zalecane wymagania systemowe
- komputer z procesorem czterordzeniowym;
- 8GB pamięci operacyjnej RAM;
- dysk SSD;
- system operacyjny Windows 8.1, Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019;
- system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2012, 2014, 2016, 2017, 2019 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition (lub 2017 dla systemów starszych niż Windows 10 lub Windows Server 2016) dostarczana jest wraz z systemem;
- .NET Framework w wersji 4.7.2 lub nowszej – instalator jest dostarczany wraz z systemem.